poniedziałek, 24 czerwca 2013

Kokosowe curry z botwinką i ziemniakami

Kokos z burakiem bardzo się lubią, wiem to odkąd zrobiłam krem z buraka z mlekiem kokosowym. Kokos lubi się też z curry, a to z kolei ziemniakami, stworzyłam więc taką sezonową mieszankę.


Składniki:

  • 2 średnie cebule (użyłam dymki)
  • trochę oleju
  • 450 g młodych ziemniaków
  • 1 pęczek botwinki
  • 1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
  • przyprawy: 1/2 łyżeczki kuminu, 2 łyżeczki mieszanki curry, 4 łyżeczki kolendry, 1/2-1 łyżeczka chilli, sól, pieprz
Pokrojone ziemniaki i buraki z botwinki gotujemy na półtwardo (chyba, że buraki są bardzo małe, wtedy można dla nich ten krok pominąć). Podsmażamy posiekaną cebulę, kiedy się zeszkli dodajemy do niej przyprawy, a po chwili posiekane liście i łodygi botwinki. Następnie dodajemy ziemniaki z burakami, zalewamy całość mlekiem kokosowym, i gotujemy co jakiś czas mieszając, na niewielkim ogniu, dopóki ziemniaki nie zmiękną.


Koszt: ok. 15 zł (wynika głównie z mleka kokosowego, którego nie robiłam tym razem sama), 2-3 porcje

4 komentarze:

  1. znalazłam Twojego bloga przypadkiem i przepadłam!:)siedzę, czytam przepisy i aż nie wiem co zrobić na obiad :) dodałam Twój blog do bloglovina- zapraszam też do siebie. pozdrowienia:)http://arienailandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie cieszę i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  2. Pierwszy raz słyszę o takim połączeniu. Ciekawy blog, pobuszuję trochę i może znajdę coś ciekawego dla siebie.
    Zapraszam do siebie: http://wiedzmawera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...