wtorek, 11 czerwca 2013

Botwinka

Składniki:

  • 1 pęczek botwinki wraz z buraczkami
  • 1-2 młode marchewki, w zależności od wielkości
  • 1-2 młode pietruszki
  • kawałek selera
  • bulion warzywny (nie zapisałam - ok. 1l)
  • kilka łyżek soku z cytryny
  • liść laurowy, ziele angielskie
  • sól, pieprz 
  • świeży koperek





Mam problem ze zrobieniem zdjęcia zupy, na którym nie widać lustrzanego odbicia mnie / wystroju pokoju / krajobrazu za oknem :]

Warzywa pokroić w kostkę, liście botwinki posiekać, zalać bulionem (tyle, żeby zakryć warzywa), dodać ziele angielskie i liść laurowy. Gotować na wolnym ogniu (nie dopuścić do wrzenia, bo stracimy piękny kolor!), aż warzywa zmiękną. Doprawić sokiem z cytryny, solą i pieprzem, posypać świeżym koperkiem.

Koszt (3-4 porcje): 8-10 zł

 Wegańska zupa latem!Organizator: miszmasz

3 komentarze:

  1. Muszę ją w końcu zrobić, bo nigdy nie miałam okazji! Zresztą jadłam botwinkę niedawno po raz pierwszy w życiu. I to u teściowej :D
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Obowiązkowa pozycja w wiosennym menu ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...