sobota, 22 czerwca 2013

Domowy kisiel truskawkowy

Podobnie jak domowy budyń, taki domowy kisiel nie jest bardziej skomplikowany od tego z torebki.


Składniki:

  • 400 g truskawek
  • 1 płaska łyżka fruktozy (lub jakikolwiek inny cukier)
  • odrobina soku z cytryny
  • 3 czubate łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • odrobina wody
Truskawki umyć, pozbawić szypułek, i pokroić na kawałki lub rozgnieść widelcem. Zasypać cukrem i wstawić na mały ogień, kiedy puściły sok, lekko je zmiksowałam, tak żeby wciąż zostały większe kawałki. Dodać odrobinę soku z cytryny. Mąkę rozrobić w wodzie i dodać do truskawek kiedy się zaczną gotować, mieszać dopóki całość nie zgęstnieje, ewentualnie dodać więcej mąki.

Koszt (2 porcje): aktualnie ok. 2 zł


 Truskawkowy zawrót głowy 2013  Desery z truskawkami

LET'S EAT STRAWBERRIESOrganizator: vimari

5 komentarzy:

  1. Kurczę myślałam, że zrobienie kisielu w domu to trudna i pracochłonna praca, a myliłam się. Pomyśle o tym, aby nie pochłaniać tych wszystkich konserwantów z paczki

    OdpowiedzUsuń
  2. A tak mniej więcej ile wody dałaś, by rozrobić mąkę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nie wiem, chyba ze 3-4 łyżki, najlepiej dodawać stopniowo po jednej

      Usuń
  3. Jakimi owocami można zastąpić truskawki? Mam na nie uczulenie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z innymi jeszcze nie robiłam, ale myślę że większość się nada. np.maliny, jagody, czereśnie, jabłko. Pewnie z zależności od zawartości wody trzeba dostosować ilość mąki - najlepiej dodawać stopniowo

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...