środa, 3 lipca 2013

Rośliny strączkowe

Post jest częścią cyklu "To co ty jesz?", będzie stopniowo uzupełniany.

Nie jestem przywiązana do firm, porównuję ceny jednostkowe, i nie kupuję niczego jeśli mam wątpliwości co do jakości. Największy wybór jest chyba w Leclercu (w dziale warzywnym), ok jest też w Carrefourze (dział warzywny i z bakaliami przy produktach do pieczenia), słabiej jest w Tesco, Realu i Auchan. Roślin strączkowych można też szukać w dziale ze zdrową żywnością, część z nich jest ekologiczna. Niektóre sklepy mają w ofercie rośliny strączkowe pod marką własną, ale chwilowo zraziłam się do nich po fasoli czerwonej Tesco (po gotowaniu zupełnie biała i totalnie bez smaku).

Co można zrobić z roślin strączkowych?

Widzę, że króluje u mnie ciecierzyca, postaram się umieszczać więcej przepisów z innymi roślinami strączkowymi.



Fasola biała drobna





















Carrefour: 4,99 zł / 450 g

Przygotowanie wg opakowania: moczyć przez ok. 4-6 godzin, gotować ok. 1,5 godziny

Fasola biała różnych producentów dostępna jest w większości sklepów.

Cieciorka 






















Carrefour: 5,49 zł / 500 g; Leclerc





















Auchan: 3,85 zł / 400 g
Przygotowanie wg opakowania: namoczyć w trzykrotnie większej ilości wody, pozostawić na ok. 12 godzin, gotować w tej samej wodzie przez ok. 45 minut.


Groch zielony





















Carrefour: 2,99 zł / 500 g; Leclerc

Przygotowanie wg opakowania: nie wymaga moczenia; zalać wrzątkiem i pozostawić na 15-30 minut, odcedzić, gotować 30-45 minut


Soczewica zielona





















Carrefour: 4,49 zł / 450 g

Przygotowanie wg opakowania: gotować ok. 30 minut w osolonej wodzie.

5 komentarzy:

  1. Wreszcie znalazlam miejsce gdzie moge znalezc przepisy. Ja nie jestem na tak drakonskiej diecie. Jem rowniez jaja oraz nabial. Mysle ze jest to idealne miejsce dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie fajny masz blog, od godziny przeglądam przepisy. Wreszcie ktoś trafił w moje gusta, proste przepisy bez składników, których nie mogę nigdzie dostać. Będę zaglądać częściej. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra robota! Dodaję do ulubionych :)

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam szczerze, że nigdy mnie nie interesowało za bardzo co weganie jadają ;) ale muszę popatrzeć co tam sobie przyrządzasz czasem smacznego ;p

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...