wtorek, 30 lipca 2013

Śmietana słonecznikowa i majonez

Na pomysł na śmietanę z pestek słonecznika pierwszy raz trafiłam na blogu Maki Weganki, fajny przewodnik co można z niej jeszcze zrobić opracowała autorka bloga Weganizm udomowiony. Ja zrobiłam gęstą wersję, bez odcedzania. Oczywiście nie chodzi o to żeby odtworzyć smak tradycyjnej śmietany, a o to żeby czymś ją zastąpić np. przy zabielaniu zup (tego akurat nawet w czasach niewege nigdy nie praktykowałam), w sosach czy sałatkach. Śmietana fotogeniczna nie jest, szczególnie o zmroku, ale rzeczywiście ma wiele zastosowań, robiłam ją już kilka razy i będę często powtarzać. Z moich doświadczeń wynika, że dość szybko ciemnieje i najlepiej spożyć ją do następnego dnia po przygotowaniu. 


Składniki:

  • 100 gr pestek słonecznika
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • sól, pieprz
  • ciepła woda











Pestki dobrze wypłukać, zalać wodą i moczyć przez ok. godzinę. Po tym czasie odsączyć i zmiksować z pozostałymi składnikami. Najlepiej dodawać je stopniowo i próbować w trakcie miksowania - ja akurat lubię kwaśne i potrzebowałam tym razem gęstej śmietany.

Z części śmietany zrobiłam coś w stylu majonezu do sałatki: 
  • 5 łyżek śmietany
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka musztardy
  • czosnek granulowany
Koszt śmietany (otrzymałam jej około 350 ml): 1- 2 zł

3 komentarze:

  1. Niewielki koszt, a jaki smak! :))

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć :)
    chciałabym Cię zaprosić do udziału w dietetycznym konkursie z okazji urodzin mojego bloga :) http://redandpale.blox.pl/2013/07/Konkurs-6-te-urodziny-bloga.html
    pozdrawiam :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  3. dlaczego do gotowania używasz 100 groszy słonecznika? powinno być gramów

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...