wtorek, 6 sierpnia 2013

Pszenny razowy chleb drożdżowy


W pieczeniu chleba do perfekcji mi jeszcze daleko, ale od dawna miałam ochotę taki duży, okrągły, uwalony w mące chleb ;). Skorzystałam z przepisu z Pracowni wypieków. Chleb zrobiłam z 1,5 porcji podanych składników (nie użyłam ziół) i piekłam go w patelni ceramicznej o średnicy 24 cm - nie wyszedł bardzo wysoki, ale wystarczająco :).

Składniki:
  • 2 czubate łyżeczki suszonych drożdży
  • 1 czubata łyżeczka cukru
  • 450 ml wody (ewentualnie trochę więcej, jeśli używamy mąki razowej)
  • 675 g mąki pszennej - użyłam typu 1850 i 2000 
  • 2 łyżeczki soli
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • oliwa i otręby do wysypania formy
Drożdże zasypać cukrem i zalać 2 łyżkami ciepłej wody, pozostawić na 10 minut. Wymieszać pozostałe składniki i dodać do nich drożdże, wyrobić ciasto - ja lubię wyrabiać ręcznie. Ciasto przełożyć na ściereczkę obsypaną mąką i pozostawić do wyrośnięcia na 30 minut (użyłam durszlaka). Po tym czasie przenieść ciasto do wysmarowanej oliwą i obsypanej otrębami formy, posmarować jego wierzch oliwą i pozostawić na kolejne 40 minut. Piec w temperaturze 220 C, wg przepisu 35-45 minut, w moim piekarniku jak zawsze na oko.

Koszt: ok. 6 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...