sobota, 22 grudnia 2012

Czekoladowy krem (budyń?) z kaszy jaglanej i awokado

Robiąc śniadanie przeliczyłam moje możliwości i zostało mi trochę ugotowanej kaszy jaglanej. W lodówce miałam też pół awokado, pozostałe po zrobieniu sosu do makaronu. Wtedy w mojej głowie pojawił się ten pomysł :). Miał to być krem do kanapek, ale wyszedł deser (choć na kanapce też by się chyba sprawdził).



Składniki:
  • 5 sporych łyżek ugotowanej kaszy jaglanej (ok. 30 g przed gotowaniem)
  • 1/2 dużego awokado
  • 1 łyżka czegoś płynnego do słodzenia (miód, syrop z agawy itp.)
  • 1 łyżka kakao







Wykonanie: składniki zmiksować :)
Krem jest cudowny, trochę przypomina w smaku gotowe deserki czekoladowe które można kupić w sklepie, takie z bitą śmietaną.

Koszt: ok. 2 zł (awokado można teraz kupić za 1,50). Z podanych składników wyszła 1 spora porcja. Nie jest to taniej niż wspomniane deserki, ale o ile zdrowiej, no i nic się nie zmarnowało :)

W roli głównej - KASZA JAGLANA - edycja zimowa
Organizator: quchniawege

17 komentarzy:

  1. Świetny przepis, ale czy oszczędny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie bardzo patrząc na całkowity koszt :) ale istotne jest że wykorzystałam resztki z lodówki, staram się nie wyrzucać jedzenia i wszystko przetwarzać

      Usuń
    2. Jasne, ja też tak robię. U mnie avocado jest dość drogie, dlatego, moje pytanie..., ale widzę, że w Polsc staniało. Kupujesz odmianę hass? zastanawiam się, czy taki krem można zrobić z czymś innym niż z kasza...

      Usuń
    3. Wczoraj zostawiłam jeszcze jeden komentarz, ale go nie wiedzę.
      Oczywiście, ja też nie znoszę wyrzucać jedzenia i wykorzystuje resztki..., zapytałam się czy aby oszczędny, bo u mnie avocado jest raczej drogie, ale z tego co piszesz, to widzę, że Polsce już staniało.
      Mam pytanie, czy myślisz, że można czymś zastąpić kasze i uzyskać podobny efekt? I jeszcze jedno. Czy avocado ściemniało , po połączeniu z innymi składnikami? Myślę sobie, że nawet jeśli tak, to może kakao go "zakryło".

      Usuń
    4. Przepraszam, miałam mały zastój w dostępie do poczty i komentarzy.
      Co do awokado, nie zauważyłam żeby gdzieś było napisane jaka to odmiana, co najwyżej kraj pochodzenia, ale się przyjrzę. Awokado zdarzało mi się widzieć za 1,29, ale małe i poobijane, nie kupowałam ich. Teraz da się znaleźć za 1,49 (akurat trafiłam w Carrefourze), czasem są promocje typu 2 w cenie 1, ale to chyba trzeba jechać rano tego dnia co się zaczyna promocja żeby się na to załapać...
      Awokado nie ściemniało, a raczej nie było tego widać właśnie :) Krem stał jedną noc w lodówce i miał cały czas jednolity kolor. Za to jak zrobiłam samo awokado z kakao, to już ciemniało na wierzchu.
      Hmm, czym zastąpić kaszę... Może namoczone płatki owsiane?

      Usuń
  2. Hmm, tak przeglądam teraz markety internetowe i widzę jednak awokado hass za 3,99, awokado 365 g za 4,79, mniejsze za 1,99... Ale te 1,5 zł też się często trafia, nie jeżdżę za nim specjalnie, jak gdzieś widzę za taką cenę i jakość jest ok, to biorę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki. zapytałam się o rodzaj avocado, bo sama wcześniej kupowała te duże, jasno zielone, ale kiedyś w sklepie zobaczyłam jak latynoska przebierała hass, które z wirzchu nie wygladaja apetycznie i zapytałam się o różnicę, zdecydowanie powiedziała, że hass sa dużo smaczniesze. od tej pory kupuję jedynia hass. a'prpos, na jednym z warsztatów kulinarnych dowiedziałam się, że istnieje ponad 40 odmian tego ococu, znane sa tylko trzy.

      Usuń
  3. Zrobiłam przed chwilą :D dałam więcej kakao i wyszło genialnie intensywne w smaku :) niestety, konsystencja nie powala, było bardzo gęste i wszędzie było pełno grudek z kaszy. Być może to wina braku awokado, bo nie miałam...
    Zdradź mi proszę swój sekret blendowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tu sekretem jest właśnie awokado :) to ona daje tą aksamitną konsystencję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czeka mnie wycieczka do sklepu :)dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Ten wpis jest skopiowany razem ze zdjęciem tutaj:
    https://www.facebook.com/JemZGlowa
    pod datą 25 sierpień. Jest tam więcej wpisów skopiowanych z blogów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że szybko stamtąd znikną ... :/

      Usuń
    2. Zgłosiłam sprawę o naruszenie do FB, tak samo zrobiły dwie blogerki. Jeśli Twoje przepisy nie zostały usunięte lub podlinkowane, to zgłaszaj też. Dziewczyna sobie najwyraźniej kpi z nas.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. A mi ten deser nie przypadł do gustu. Był strasznie cierpki. Po ok 6 łyżeczkach nie szło przełknąć więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, ja nadal go robię a moi siostrzency się nim zajadają :-) Może więcej doslodzic?

      Usuń
  7. zrobiłam, jest pyszny ale robiłam jako krem na kanapki- zrobiłam z awokado hass, osoliłam odrobinkę i dodałam cukru- bo miałam akurat tylko miód o wyrazistym smaku i bałam się że on zepsuje smak czekoladowy, no i dosypałam sporo więcej kakao :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...