piątek, 11 stycznia 2013

Zupa krem z selera z orzechami włoskimi

Prosty krem z selera, wg mnie nie potrzebuje on specjalnej oprawy w postaci wielu przypraw czy dodatków, wolę kiedy jego smak w takiej zupie zdecydowanie dominuje. Dodatek orzechów włoskich fajnie go uzupełnia, lubię to połączenie też w innych daniach, np. krokietach/kotletach (ostatnio nie załapały się na zdjęcia, pewnie się jeszcze pojawią). 

Składniki:

  • 1/2 dużego selera (400 g po obraniu)
  • 1 duża pietruszka (u mnie akurat wyjęta z bulionu)
  • cebula (j.w.)
  • ok. 500 ml bulionu warzywnego (muszę w końcu opisać szczegółowo jak go robię...)
  • na porcję garść orzechów włoskich (15-20 g)
  • sól, pieprz
  • dodatkowo lubczyk, jeśli nie był użyty w bulionie




Seler obrać i pokroić w kostkę, to samo zrobić z pietruszką i cebulą - ja wyjęłam akurat te użyte do ugotowania bulionu (jak chcemy można cebulę najpierw podsmażyć, pominęłam ten krok). Warzywa zalewamy bulionem, gotujemy do miękkości i miksujemy na gęsty krem. Doprawiamy do smaku. Orzechy siekamy i posypujemy nimi porcję zupy.


Koszt: ok. 7 zł, otrzymujemy 3 porcje,


1 komentarz:

  1. świetne połączenie orzechów i selera. Seler to w ogóle bardzo smaczne warzywo tak przez nas zaniedbywane :)) Dzięki za udział w akcji Gotuj sezonowo!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...