środa, 9 stycznia 2013

Owsianka z jabłkiem i wiórkami kokosowymi

Z owsianką na śniadanie może się równać chyba tylko kasza jaglana :) Uwielbiam! Fantastyczne śniadanie, po którym długo jestem najedzona. Nawet same płatki na wodzie, bez żadnych dodatków, ale jak już chyba pisałam jestem dziwna pod tym względem ;). 

Prosta wersja owsianki, z jabłkiem:

Składniki:

  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka płatków żytnich
  • 1 łyżka otrębów pszennych
  • ok. 300 ml wody
  • 1 małe jabłko
  • 2 łyżki wiórków kokosowych (lub pozostałości po zrobieniu mleka kokosowego-nic się nie zmarnuje!)





 
Płatki owsiane, żytnie i otręby zalać wodą i zagotować. Trzymać na małym ogniu ok. 10 minut, nie trzeba w tym czasie mieszać. Zetrzeć jabłko (raczej nie obieram) i dodać do gotującej się owsianki, następnie dodać wiórki kokosowe. Mieszać, aż owsianka zgęstniej, trwa to kilka minut.

Koszt: zdecydowanie mniej niż 1 zł.

9 komentarzy:

  1. no fakt,tanie...ale w zadnymz Twoich posilkow nie maelnowartosciowych zrodel bialka...a cale zycie leciec na weglowodanach sie nie da...no przynajmniej niezdrowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie ma, a różne soczewice,soja i okara, fasola? Rośliny też mają pełnowartościowe białko, np. zestaw strączki+zboże, który u mnie jest w prawie każdym obiedzie. Owsianka to jeden z pięciu posiłków nie jem jej przez cały dzień :). Nie podaję całych zestawów obiadowych i dziennych jadłospisów, a białka nie trzeba jeść w każdym posiłku. Sałatka jest dodatkiem do czegoś, do pierogów też zjem jakiś dodatek... Dużo jest też w m.in. w warzywach, kaszy jaglanej...Robię często różne badania, w tym też białko całkowite i zapewniam że mam w normie. No chyba że jako pełnowartościowe masz na myśli mięso i śmietanę w zupie - to się u mnie nigdy nie pojawi i da się tak "lecieć" całe życie.

      Usuń
  2. Kokos w owsiance to zdecydowanie moje smaki :) Śniadanie idealne na brzydką pogodę za oknem...

    OdpowiedzUsuń
  3. i jest pomysł na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. super przepis, do wyprobowania:-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Radzę wszystkim: czytajcie opisy na opakowaniach suszonych owoców !!! Wiórki kokosowe konserwuje się DWUTLENKIEM SIARKI, to trucizna w czystej postaci. Bakalie wydają się super zdrowe- iluzja!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie- nic nie jest zdrowe ;// Nie można popadać w paranoje.. wszędzie można znaleźć coś złego ;/ Wszystko jest dla ludzi, oczywiście te rzeczy mniej zdrowsze powinno się jadać rzadziej. Ogólnie to wszystko można powiedzieć, że jest trucizną :))

      Usuń
  6. Wlasnie zrobiłam! Z cynamonem, miodem i jabłkiem. Jest cudowna juz wyobrażam sobie jak bedzie mnie rozgrzewala w jesienne zimne poranki! :) kiedyś robiłam jakas na mleku i wyszła okropna.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...