czwartek, 30 maja 2013

Drożdżowe racuchy z rabarbarem

Na fali sukcesu naleśnikowego postanowiłam zrobić drugą rzecz, z którą do tej pory miałam problem. Racuchy - niby proste, a zawsze coś z nimi było nie tak, albo nie rosły, albo się przypalały, albo rozpadały, nawet z dodatkiem jajka. 
Kombinowałam na oko, a jajka zastąpiłam tym razem nasionami chia od Badapak.pl.


Składniki (12 racuchów = 3 porcje):
  • 250 g mąki pełnoziarnistej (drobno mielonej)
  • 100 ml wody
  • 250 ml mleka sojowego
  • 25 g drożdży
  • 10 g nasion szałwii hiszpańskiej (chia) - dwie pełne łyżeczki
  • 3 łodygi rabarbaru
  • 3-4 łyżki oleju
  • trochę cynamonu
  • cukier wedle uznania - u mnie 3-4 łyżki
Drożdże rozrobić w ciepłej wodzie, z dodatkiem łyżki mąki i łyżki cukru, przykryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia. Nasiona szałwii wymieszać z mlekiem i pozostawić do wytworzenia gluta :) (trochę jak siemię lniane). Rabarbar obrać i drobno pokroić, zasypać odrobiną cukru. Po ok. pół godziny odlać sok, który puści rabarbar, wymieszać wszystkie składniki, dodając mokre do suchych. Ciasto pozostawić  na ok. 15 minut, smażyć racuchy na patelni bez tłuszczu, na bardzo małym ogniu. Racuchy bardzo rosną, najlepiej wykładać po jednej łyżce.

Koszt: ok. 3-4 zł. W tym przepisie nasiona chia zastępują 2 jajka, a ich koszt wcale nie jest wyższy: 0,70-1 zł, czyli tyle, co jedno jajko z chowu ściółkowego/ekologicznego. Zresztą chyba większość zastępników jajek jest też tańszą alternatywą.
Następne ich zastosowanie jakie chcę wypróbować to sklejenie wege kotletów.


5 komentarzy:

  1. musiały być naprawdę genialne i szybko znikające ze stołu:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jak robię racuszki drożdżowe to tylko z jabłkiem, ale hmmm ... z rabarbarem też brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny pomysł z tymi nasionami.
    Zapraszam na chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne danie!
    Takie proste, a takie dobre!

    OdpowiedzUsuń
  5. czy można czymś zastąpić nasiona chia? akurat nie mam..

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...